Ακόμα ψάχνουν κάποιοι δύσπιστοι Σαγιαδινοί να ανακαλύψουν το τεράστιο έργο του τέως δημάρχου Σαγιάδας (κατά τα λεγόμενα της Bάνας Mπάρμπα που πρωτοστατεί τελευταίως στη τουριστική κυρίως προβολή της Θεσπρωτίας).
Οκτώ χρόνια δήμαρχος και δεν έκανε τίποτα το ουσιαστικό. Με ενέργειες άκρως λαϊκίστικες (και χρήματα από το δημόσιο ταμείο) προσπαθούσε να εξαγοράσει την ψήφο των απλοϊκών Σαγιαδινών.
Το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν η καρέκλα και η άσκηση εξουσίας. Τρομάρα του.
Πέρα από τον καταχρεωμένο δήμο δεν άφησε ούτε τις στοιχειώδεις υποδομές για την ανάπτυξη του τόπου.
Που πήγαν τότε τα λεφτά;
Στις δυο- τρεις εκδρομές του ΚΑΠΗ και στις πέντε -έξι γλάστρες που τοποθέτησε στη παραλία; Όχι βέβαια. Μήπως στα λασπόλουτρα που κανείς δεν γνωρίζει πόσο πραγματικά κόστισαν;
Το χρέος είναι υπερβολικά μεγάλο για ένα τόσο μικρό δήμο.
Ουδείς, όσο καλοπροαίρετα και να δει το θέμα, μπορεί να πιστέψει ότι πέντε -έξι τσιμπούσια σε επιλεγμένους Σαγιαδινούς κόστισαν εκατομμύρια ευρώ.
Κατά τα άλλα, τεράστιο το έργο που άφησε ο Βαγγελάκης αλλά που κατά περίεργο τρόπο κανένας δεν μπορεί να το εντοπίσει.
Υπερβολικές απαιτήσεις, θα πείτε, από ένα άτομο που στερείται συγκροτημένης σκέψης και άλλων βασικών προϊόντων πολιτισμένης δραστηριότητας, και το οποίο έγινε δήμαρχος ελέω Αλέκου Παπαδοπούλου (αλήθεια τι έχει να μας πει ο παραλίγο πρωθυπουργός για την επιλογή του; Ότι βγήκε μάπα το καρπούζι;)
Ας δούμε όμως τι λέει ο δήμαρχος Φιλιατών Μηνάς Παππάς σε συνέντευξή του σε περιοδικό που εκδίδεται στην Αθήνα, και σε ερώτηση που αφορά τις τουριστικές υποδομές του δήμου Σαγιάδας (που παρέλαβε), αφού τελευταίως όλοι κόπτονται πώς να προβάλουν την Θεσπρωτία και να φέρουν κόσμο στο τόπο μας. (Και στη Σαγιάδα βεβαίως-βεβαίως)
"Ερώτηση.: Δήμαρχε, η αύξηση του τουριστικού ρεύματος και κατ΄ ακολουθία η αύξηση των οικονομικών εισροών και των θέσεων εργασίας, στην περιοχή σας προϋποθέτει μια σειρά από όρους, πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις. Ας αρχίσουμε από τα καταλύματα. Ο επισκέπτης πρέπει να βρει κατάλυμα να διαμείνει. Υπάρχει τέτοια υποδομή στο δήμο σας;
Απάντηση: Δυστυχώς, στην παραλιακή ζώνη της Σαγιάδας, δεν δημιουργήθηκαν έγκαιρα τέτοιες επιχειρήσεις φιλοξενίας των επισκεπτών, ούτε ενεργοποιήθηκαν προγράμματα δημιουργίας αγροτουριστικών τουριστικών επιχειρήσεων και μονάδων. Έτσι παρατηρείται το εξής δυσάρεστο φαινόμενο. Φτάνουν πολλοί επισκέπτες στην πανέμορφη Σαγιάδα, για να απολαύσουν τα φημισμένα θαλασσινά και τα πεντανόστιμα ψάρια. Αφού τα απολαύσουν είναι αναγκασμένοι να αποχωρήσουν για άλλους τόπους, για να καταλύσουν και να ξεκουραστούν. Τώρα τελευταία, που έχει γίνει πολύ εμφανής η έλλειψη ξενοδοχειακής υποδομής, έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται από ιδιώτες επιχειρηματίες καταλύματα και χώροι υποδοχής και φιλοξενίας."
Τι θέλει να πει ο ποιητής; Ότι μέσα στη οκτάχρονη κοσμογονία των έργων ο Βαγγελάκης ξέχασε να ενεργοποίηση τα προγράμματα εκείνα που αποτελούν τη βασική υποδομή για την ανάπτυξη του τόπου;
Δηλαδή βγήκαμε, όπως βγήκαμε, και φωνάζουμε να έρθει ο κόσμος στη Θεσπρωτία χωρίς να έχουμε φροντίσει που να μείνει;
Εδώ βέβαια ο δήμαρχος ένα παράδειγμα έφερε. Δεν έρχεται ο άλλος 600 χιλιόμετρα για να φάει μόνο φρέσκο ψάρι. Το φρέσκο ψάρι το τρώει και αλλού και μάλιστα φτηνότερα. Αλλοίμονο αν ο στόχος της τουριστικής προβολής είναι να γεμίσουν δυο-τρεις ψαροταβέρνες στη Σαγιάδα.
Οι παρατηρήσεις μας, σίγουρα δεν εξαντλούνται σε αυτό το μικρό σχόλιο. Αν και κάποιοι επιθυμούν μια Θεσπρωτία χωρίς λόγια, εμείς θα είμαστε εδώ να τα λέμε …με άλλα λόγια.
Υ.Γ. Ενα μικρό δείγμα της προχειρότητας και της ασχετοσύνης είναι οι δεκάδες γιγαντοαφίσες που τυπώθηκαν και κόστισαν όσο κόστισαν για να πουν το αυτονόητο. Επισκεφτείτε τη Θεσπρωτία. Εκατοντάδες αφίσες άλλων τουριστικών προορισμών το ίδιο λένε.
Μόνο που εξηγούν και το λόγο για τον οποίο πρέπει να τους επισκεφτείς.
Για τους αμύητους στα της διαφήμισης λέμε, ότι το 50% και πλέον σε μια επιτυχημένη αφίσα ανήκει στο κείμενο και το άλλο 50% στο εικαστικό μέρος. Εδώ το διαφημιστικό επιχείρημα (advertising appeal) καταργήθηκε.
Ποιος κάθεται τώρα να σκεφτεί επιχειρήματα. Πετάμε ένα «χωρίς λόγια» και τελειώσαμε. Άλλωστε, ποιος θα μας ελέγξει;