Κυριακή 10 Ιουλίου 2016

Ερήμην ...

Είναι φορές που αναρωτιέται κανείς αν αξίζει το κόπο να ασχοληθεί με τις ιδιοτροπίες και τα απωθημένα του κάθε σαλεμένου που πιστεύει ότι είναι χαλίφης στη θέση του χαλίφη και προσπαθεί με κάθε τρόπο ( τις περισσότερες φορές γελοίο) να μας πείσει για αυτό. 

Τέτοιου είδους προσπάθειες δεν έχουν κανένα σοβαρό αποτέλεσμα παρά την προβολή που τυχαίνουν από άλλους σαλεμένους που πιστεύουν ότι αποτελούν το αγλάισμα της ενημερωτικής δημοσιογραφίας. 

Βέβαια στο διαδίκτυο ο κάθε παπάρας γράφει ότι παπαριά έχει στο κεφάλι του, με την κρυφή ελπίδα να βρει μια μικρή έστω ανταπόκριση. Άλλωστε τόσοι παπάρες υπάρχουν, κάποιοι θα τσιμπήσουν. 

Το παραμύθιασμα, διότι περί αυτού πρόκειται, το συναντάμε συχνά στις λεγόμενες "αγιογραφίες". Ένα είδος ρεπορτάζ που στόχο έχει να προβάλει συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες, όπου οι προβαλλόμενοι παρουσιάζονται με ιδιότητες και ενέργειες οι οποίες δεν έχουν καμιά σχέση με τη πραγματικότητα. 

Έντεχνα νοθεύουν τις ελάχιστες αλήθειες με τεράστιες ποσότητες ψέματος έτσι ώστε ο κάθε αδαής να τις καταπίνει αδιαμαρτύρητα. 

Διαβάζουμε σε δημοσίευμα θεσπρωτικής ιστοσελίδας που "θέλει να αποτελέσει μια έπαλξη αγώνα με επίκεντρο την ανθρώπινη ύπαρξη και τα δικαιώματά της" : 

Ο Θεσπρωτός (από το Πολύδροσο Σουλίου) σκηνοθέτης Αλέξανδρος Λαμπρίδης, επί 22 χρόνια συνεργάτης του Θ. Αγγελόπουλου"..." 
Το 1990 ξεκινά η συνεργασία του με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, ως βοηθός σκηνοθέτη και υπεύθυνος του casting – μια συνεργασία που έμελλε να διαρκέσει μέχρι το τελευταίο πλάνο του μεγάλου δημιουργού. Συνεργάστηκε μαζί του σε 5 ταινίες (“Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού”, “Το Βλέμμα του Οδυσσέα”, “Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα”, “Το Λιβάδι που δακρύζει”, “Η Άλλη Θάλασσα”). 

Τον κύριο Λαμπριδη δεν τον ξέρουμε ούτε επιθυμούμε να τον γνωρίσουμε. 

Με βάση το δημοσίευμα, από περιέργεια ψάξαμε να δούμε αν τα παραπάνω ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα. 

 Βοηθός σκηνοθέτη στον Αγγελόπουλο, όπως και να το κάνουμε, δεν είναι λίγο πράγμα. 

Σε καμία ταινία του Αγγελόπουλου δεν βρήκαμε αυτό το όνομα. Ούτε καν ως Β΄ βοηθός σκηνοθέτη (βοηθός του βοηθού). 
 Στη ταινία "Το λιβάδι που δακρύζει"(2004) συναντάμε αυτό το όνομα ως ...υπεύθυνος κομπάρσων.



 Μετά από είκοσι δυο χρόνια "στενής" συνεργασίας με τον Αγγελόπουλο, να καταφέρνεις να μοιράζεις νερά και σάντουιτς στους κομπάρσους, δεν λέμε ...είναι ένα επίτευγμα, μια αναγνώριση. 

 Ενδεχομένως κάποιοι σαλεμένοι να υποστηρίζουν ότι ο κ. Λαμπριδης διαθέτει σπάνιο ταλέντο στην σκηνοθεσία και δικαίως αυτοαποκαλείται βοηθός σκηνοθέτη στις ταινίες του Αγγελόπουλου.

 Όμως, εδώ που τα λέμε. είκοσι δυο χρόνια κοντά στο μεγάλο σκηνοθέτη, όσο δυσπρόσιτο και δυσδιάκριτο να είναι το ταλέντο σου, ένας Θεόδωρος Αγγελόπουλος θα το είχε ανακαλύψει και θα το είχε αξιοποιήσει κατάλληλα. (όπως έπραξε άλλωστε με τον διευθυντή φωτογραφίας Γιώργο Αρβανίτη) 

 Όσο και αν ψάξαμε δεν βρήκαμε ούτε μια δήλωση του μεγάλου σκηνοθέτη που να εξαίρει τα "σκηνοθετικά" προσόντα του επί 22 χρόνια, όχι βοηθού, αλλά άμεσου συνεργάτη του (σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, το οποίο αναδημοσιεύει λεγόμενα του Λαμπρίδη

Επίσης, στην επίσημη ιστοσελίδα του Θεόδωρου Αγγελόπουλου http://www.theoangelopoulos.gr/ αναζητήσαμε τον κ. Λαμπρίδη στους συντελεστές των ταινιών αλλά και εδώ δεν βρήκαμε τίποτα. 

Συνεργάτης σε μια ταινία με την πλατιά έννοια (που εργάστηκε δηλαδή μαζί με άλλους για μια ταινία), μπορεί να θεωρηθεί και ο μικρός που κουβαλά την καρέκλα του σκηνοθέτη. 

Βέβαια άλλο πράγμα βοηθός σκηνοθέτη (στον Αγγελόπουλο) με προσφορά καλλιτεχνικής εργασίας και άλλο πράγμα "το παιδί για τα θελήματα" σε κινηματογραφικό συνεργείο. 

Κάποιοι ίσως πουν ότι αυτά είναι μικρολεπτομέρειες και δεν ενδιαφέρουν το κόσμο. Άλλωστε στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις. 

Δυστυχώς αυτή η ισοπεδωτική αντίληψη οδήγησε την Ελλάδα σήμερα να κυβερνάται από σαλεμένους και ψεκασμένους. 

Σε αυτή τη τελματώδη κατάσταση  που βρίσκεται σήμερα ο τόπος μας όπου ο άκρατος λαϊκισμός, το ψέμα και η παραπληροφόρηση τείνουν να γίνουν κυρίαρχη ιδεολογία, το κάθε ψώνιο και ο κάθε επιτήδειος βρίσκουν την ευκαιρία να μας πλασάρουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Και δυστυχώς, ερήμην της κοινής λογικής, αρκετοί τα αγοράζουν.


Σημ. Στην αρχή ή στο τέλος κάθε ταινίας αναγράφονται οι συντελεστές της. Ακόμη και οι κομμώτριες. Και βεβαίως ο Α και Β βοηθός σκηνοθέτη. 
Όλες οι ταινίες του Αγγελόπουλου κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο